Pro automobil Škoda Superb jsou k dispozici celkem čtyři benzinové a tři naftové motory. Jejich nabídka
sahá od základní motorizace 1,4 TSI/92 kW až po špičkovou motorizaci 3,6 FSI V6
s výkonem 191 kW. Všechny agregáty pracují s přímým vstřikem paliva. Jako
automatické převodovky se používají výhradně moderní šesti- a sedmistupňová
dvouspojková ústrojí DSG. Pro verze s pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou
Haldex 4. generace jsou k dispozici dva benzinové a dva naftové motory. Veškeré
agregáty a typy pohonů se dodávají jak pro Superb, tak pro Superb Combi.
Čtyři benzinové motory od 92 kW do 191 kW
Všechny benzinové motory jsou TSI – s přímým vstřikem paliva a přeplňováním
turbodmychadlem.
Roli základní benzinové jednotky hraje motor 1,4 TSI/92 kW (125 k). Díky
standardnímu nasazení systému Start-Stop a rekuperace brzdné energie má vůz zhruba
o 13 % nižší spotřebu než doposud. Superb s pohonem předních kol a ručně řazenou
šestistupňovou převodovkou si řekne o pouhých 5,9 l benzinu na 100 km (Superb Combi:
6,1 l). Emise CO2 činí 138 g/km (Superb Combi: 142 g/km). Maximální točivý moment
200 Nm je dosahován v rozmezí od 1 500 do 4 000 ot/min.
Výkonově druhým benzinovým motorem v pořadí je 1,8 TSI/118 kW (160 k).
Spotřeba vozu s pohonem přední nápravy a ručně řazenou šestistupňovou převodovkou
je 6,8 l/100 km (Superb Combi: 6,9 l/100 km), emise CO2 pak 158 g/km (Superb Combi:
160 g/km). Svého nejvyššího točivého momentu 250 Nm motor dosahuje v rozmezí
od 1 500 do 4 500 ot/min. Tento agregát je vedle manuální převodovky k dispozici také
se sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím DSG. S pohonem všech kol se 1,8 TSI
kombinuje výhradně s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.
Motor 2,0 TSI/147 kW (200 k) se dodává pouze ve spojení s šestistupňovou
dvojspojkovou převodovkou a pohonem předních kol. Maximálního točivého momentu
280 Nm dosahuje v rozmezí od 1 700 do 5 000 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva činí
7,9 l/100 km (Superb Combi: 8,0 l/100 km), emise CO2 dosahují hodnoty 178 g/km
(Superb Combi: 180 g/km).
Vrcholem nabídky benzinových motorů modelu ŠKODA Superb je šestiválec
3,6 FSI V6/191 kW (260 k). Spotřeba a emise byly zlepšeny zhruba o 9 %.
Kombinovaná spotřeba je nyní pro Superb i Superb Combi 9,3 l/100 km (dříve:
10,1 l/100 km), což představuje emise CO2- 215 g/km (Superb Combi: 217 g/km).
Tato motorizace se nabízí v kombinaci s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou
DSG a pohonem všech kol. Maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici v rozmezí
2 500 až 5 000 ot/min.
Naftové motory nyní standardně se systémem Start-Stop a rekuperací
Ještě úspornější než dosud jsou vznětové agregáty s přímým vstřikováním paliva
Common Rail modelu ŠKODA Super. Všechny naftové motory mají v zemích EU
standardně systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.
Změny v rámci modernizace se projevily na nabídce nových kombinací vznětových
motorů, převodovek a druhů pohonu. Základní naftová jednotka 1,6 TDI/77 kW je nyní
k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, zatímco ručně
řazená převodovka má nově šest stupňů (doposud jen pět). Superb 2,0 TDI/103 kW
s pohonem všech kol je nyní dostupný s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou,
naopak jednotka 2,0 TDI/125 kW je u pohonu všech kol spřažena výlučně
se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Zhruba o 11 % úsporněji než dosud jezdí Superb se základní vznětovou motorizací
1,6 TDI/77 kW (105 k). Agregát se ve spojení se šestistupňovou manuální
převodovkou (dosud: pět stupňů) a pohonem předních kol spokojí s pouhými 4,5 litry
nafty na 100 km (Superb Combi: 4,6 l/100 km), což odpovídá emisím CO2 ve výši
117 g/km (Superb Combi: 119 g/km). Čtyřválec dosahuje svého maximálního točivého
momentu 250 Nm v rozsahu od 1 500 do 2 500 ot/min. Poprvé se motor 1,6 TDI/77 kW
v modelu Superb kombinuje také s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Spotřeba je v tomto případě 4,6 l/100 km (Superb Combi: 4,7 l/100 km).
Nejekologičtějším modelem v nabídce vlajkové řady značky ŠKODA je Superb GreenLine
s motorem 1,6 TDI/77 kW (105 k). Cílenou optimalizací hmotnosti, světlé výšky,
převodů a aerodynamického odporu se podařilo snížit spotřebu vozu Superb GreenLine
s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou na 4,2 l/100 km
a emise CO2 na 109 g/km.
Uprostřed výkonového spektra vznětových motorů modelu ŠKODA Superb je
2,0 TDI/103 kW (140 k). U této motorizace byly spotřeba i emise sníženy o více
než 16 %. Vůz s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou se spokojí s pouhými
4,6 l/100 km (dosud: 5,4 l/100 km). Emise CO2 dosahují hodnoty 119 g/km (Superb
Combi: 121 g/km). Maximální točivý moment činí 320 Nm a motor je dostupný
mez 1 750 a 2 500 ot/min. S tímto motorem se kombinuje manuální šestistupňová
převodovka nebo dvouspojková šestistupňová převodovka DSG. Zatímco dosud byl motor
2,0 TDI/103 kW ve voze Superb 4×4 k dispozici pouze s ústrojím DSG, nyní je
kombinovatelný výhradně s manuální převodovkou.
Špičkovou vznětovou pohonnou jednotkou modelu ŠKODA Superb představuje
2,0 TDI/125 kW (170 k). Maxima točivého momentu 350 Nm dosahuje v rozsahu
1 750 až 2 500 ot/min. Převodovka je buď manuální nebo automatická dvouspojková
DSG, obě se šesti stupni. Spotřeba motoru 2,0 TDI/125 kW v kombinaci s pohonem
předních kol činí pouhých 4,6 litru, to představuje zlepšení o 19 %. Emise CO2 činí
120 g/km. Poprvé je Superb s motorem 2,0 TDI/125 kW k dispozici také v atraktivní
kombinaci pohonu všech kol a převodovky DSG.
Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex
Pohon všech kol modelu ŠKODA Superb 4×4 funguje na bází mezinápravové spojky
Haldex čtvrté generace. Spojka Haldex je elektronicky řízená lamelová spojka.
Za běžných podmínek má vůz poháněnou primárně přední nápravu. V případě potřeby
se na kola zadní nápravy přenese až 85 % točivého momentu.
Řídicí jednotka permanentně vyhodnocuje různé parametry, jako jsou otáčky motoru,
poloha plynového pedálu, otáčky kol nebo úhel natočení předních kol. Zpracovávají se
také data o příčném a podélném zrychlení vozu. Na základě zjištěného stavu aktuální
dynamiky jízdy se pak určí točivý moment pro zadní nápravu variabilním nastavením
přítlaku na spojkové lamely. Systém takto dokáže zajistit odpovídající trakci nejen při
jízdě, ale také při rozjíždění.