S novými automobily zahajuje ŠKODA v Číně novou éru. Na Shanghai Auto Show 2015 česká automobilka poprvé v Říši středu představuje novou generaci modelů ŠKODA Fabia a ŠKODA Superb. S dvojitou čínskou modelovou premiérou podtrhuje ŠKODA své ambice vytvořit díky novým špičkovým automobilům image hodnotnější, silnější a modernější značky a urychlit její růst. V příštích letech chce ŠKODA zvýšit své dodávky čínským zákazníkům na více než 500.000 vozů ročně. V prvním čtvrtletí roku 2015 prodala značka na čínském trhu 71.700 vozů, což představuje nárůst o 15,6 procenta a nový prodejní rekord za toto období. V roce 2014 dosáhla značka ŠKODA v Číně rovněž nového rekordu v podobě 281.400 dodávek zákazníkům (plus 24 procent).
„Jako nejsilnější trh značky ŠKODA je Čína, vedle Evropy, nejdůležitějším pilířem naší Růstové strategie,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Od vstupu na čínský trh před osmi lety se ŠKODA na čínském trhu úspěšně rozvíjí a dosud prodala více než 1,4 milionu vozů. S novými generacemi modelů Fabia a Superb nyní pro značku ŠKODA v Číně začíná nová epocha a s ní i další fáze růstu. Tu symbolizují zejména naše nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Superb. Tyto špičkové automobily dokazují, že vedle tradičních hodnot značky, jakými jsou funkčnost a optimální nabídka prostoru, nabývají u našich automobilů na významu i design, hodnotný vzhled a emocionalita. Tím se nám i v Číně podaří pro značku nadchnout nové zákazníky. V příštích letech chceme zvýšit prodeje v Číně na více než půl milionu vozů ročně,“ dodává Prof. Vahland.
V roce 2014 ŠKODA se svou atraktivní studií ŠKODA VisionC poprvé nastínila další vývoj svého designu a předznamenala výrazné zvýšení emocionality značky. „ŠKODA VisionC byla jasným signálem pro dynamiku značky na své cestě do budoucnosti. S novou generací modelů Fabia a Superb se z této vize stala skutečnost,“ vysvětluje Prof. Vahland. Jako první sériový model značky ŠKODA ukazuje nová ŠKODA Fabia vývoj tvarosloví značky, směřujícího k expresivnějšímu, modernějšímu designu. Dalším krokem do budoucnosti je vlajková loď značky, nová ŠKODA Superb, nejlepší vůz značky ŠKODA všech dob.
Nová ŠKODA Fabia – prostě více auta – atraktivní design, dostatek místa, moderní technika
V Šanghaji je poprvé v Číně k vidění nová ŠKODA Fabia, mimořádně moderní, dynamický a výrazný malý vůz. Třetí generace tohoto modelu zároveň disponuje inovativní technikou a je praktičtější a prostornější než kdykoli předtím. S touto kombinací emocionality, techniky a funkčnosti definuje ŠKODA Fabia nová měřítka v segmentu malých vozů.
Novou generaci modelu ŠKODA Fabia charakterizují vyvážené, sportovní proporce, krystalické tvary, výrazná hra světla a stínu, precizní linie a ostré hrany. Třetí generace je o 8 mm kratší, o 90 mm širší a o 31 mm nižší než její předchůdkyně. Navíc jsou zde jasně patrné prvky, známé z vozů týmu ŠKODA Motorsport. Nový malý vůz tak působivě ukazuje emocionální sílu značky a své ambice.
V Číně bude nová Fabia v nabídce se dvěma novými benzinovými motory 1.4 MPI (66 kW) a 1.6 MPI (81 kW). Oba motory jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Nová ŠKODA Fabia nadchne dostatkem prostoru a ještě vyšší funkčností. Interiér vozu je o 21 mm širší (vpředu) a o 8 mm delší než u předchozí generace. Prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce vzrostl, i když je nová Fabia celkově nižší. Díky celé řadě ‚Simply Clever’ řešení je nová ŠKODA Fabia praktickým zástupcem svého segmentu. Zavazadlový prostor pojme 330 litrů nákladu (1.150 litrů při sklopených zadních sedadlech).
Od svého vstupu na čínský trh v roce 2008 bylo dosud čínským zákazníkům dodáno více než 243.800 vozů ŠKODA Fabia. V roce 2014 se pro tento malý vůz značky ŠKODA v Číně rozhodlo téměř 20.000 zákazníků.
Se zahájením prodeje třetí generace tohoto modelu chce automobilka tento úspěch dále posílit. Výroba vozů modelu Fabia pro čínský trh probíhá ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) v závodě v An-tchingu. Prodej tohoto modelu bude zahájen v dubnu.
V Evropě je nová ŠKODA Fabia v prodeji již od listopadu 2014. Vůz je velice úspěšný: Za první tři měsíce roku 2015 vzrostl počet dodávek zákazníkům v západní Evropě o 1,6 procenta a ve střední Evropě o 15,3 procenta. Nová ŠKODA Fabia navíc získala i jedenáct národních i mezinárodních ocenění.
Nová ŠKODA Superb – nejlepší vůz značky ŠKODA všech dob
Nová generace modelu ŠKODA Superb značku definitivně posunuje na vyšší stupeň. V Šanghaji má nová vlajková loď svou čínskou premiéru. Nový Superb je nejlepší vůz ŠKODA všech dob a představuje dosavadní vrchol největší modelové ofenzívy značky ŠKODA. „Nový Superb symbolizuje ambice naší značky nabízet v jednotlivých segmentech ty nejlepší automobily, které budou dokazovat hodnotu a tradice značky i její orientaci na budoucnost, a které se budou těšit rostoucímu zájmu zákazníků. Nový Superb překonává vše, co značka ŠKODA dosud nabízela a ukazuje její budoucnost,“ říká Prof. Vahland.
S novou generací modelu Superb ŠKODA navazuje na exkluzivní a mimořádně luxusní automobily značky ŠKODA ze třicátých a čtyřicátých let dvacátého století. „Tato tradice naší značky je pro nás závazkem,“ říká Winfried Vahland. „Již zakladatelé automobilky, pánové Laurin a Klement, pracovali v duchu přesvědčení: Jen to nejlepší jest pro naše zákazníky dosti dobré. Nový Superb tento požadavek přenáší do naší doby. Jako měřítko naší výkonnosti ukazuje tento vůz, kde dnes značka stojí a dokazuje, že postupujeme stále vpřed.“
Designéři a konstruktéři značky ŠKODA dostali novou generaci modelu ŠKODA Superb po technické i designové stránce na novou úroveň. V tomto duchu tedy ŠKODA Superb přichází s novým, moderním a emocionálním designem, jeho nadprůměrná nabídka prostoru se dále zlepšila, po technické stránce vůz profituje z inovativní techniky MQB koncernu Volkswagen. Tím přináší vlajková loď značky ŠKODA do střední třídy kvality, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd a posunula se tak k horní hranici své třídy.
„Nová generace modelu ŠKODA Superb v sobě jedinečným způsobem spojuje známé přednosti vozů značky ŠKODA s novými ambicemi naší značky: krása, technika a funkčnost tvoří harmonický celek,“ říká Prof. Vahland. „Při vývoji třetí generace tohoto modelu jsme využili zkušenosti ze 120 let výroby vozidel. Nová ŠKODA Superb je působivým důkazem inženýrského a designérského umu a i na čínském trhu nám získá nové zákazníky ze soukromé i podnikatelské sféry,“ dodává předseda představenstva společnosti.
Se svým moderním, expresivním designem nový model dále rozvíjí vzrušující tvarosloví studie ŠKODA VisionC. Vůz působí silným, suverénním a emocionálním dojmem. Od přídě až po záď, od velkých kol až po jemně klesající linii střechy zaujme nový Superb vyváženými proporcemi, výrazně konturovanými plochami, sošnými tvary, puristickou precizností a elegantními liniemi. Krystalické prvky, které jsou poctou českému sklářskému umění, se jako červená nit prolínají exteriérem i interiérem. Hodnotný interiér vozu nabízí maximální kvalitu až do posledního detailu.
Forma a funkce se snoubí v dokonalé jednotě. Nová měřítka definuje ŠKODA Superb i v oblasti prostornosti a komfortu. Ve srovnání s již velkorysými dimenzemi předchozího modelu relevantní rozměry interiéru nové generace ještě dále vzrostly. Prostornost nové generace modelu ŠKODA Superb vynikne zejména na zadních sedadlech. Nová vlajková loď navíc splňuje nejvyšší nároky díky dalším novým komfortním prvkům.
Od roku 2001 představuje Superb vrchol modelové palety české automobilky. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 700.000 vozů řady Superb první a druhé generace. V Číně je ŠKODA Superb druhé generace od na trhu od roku 2009. A velice úspěšně: Dosud se pro tento model rozhodlo více než 211.000 čínských zákazníků.
ŠKODA v Číně – více než 1,4 milionu prodaných vozů od roku 2007
Od svého vstupu na čínský trh v roce 2007 se česká automobilka úspěšně rozvíjela: Pro některý z modelů značky se v Říši středu rozhodlo více než 1,4 milionu zákazníků. Od roku 2010 je Čína největším trhem značky ŠKODA. V roce 2014 zvýšila automobilka své prodeje v Číně o 24 procent na novou rekordní hodnotu 281.400 vozů. To představuje zhruba čtvrtinu celkových prodejů značky ŠKODA v uplynulém roce. ŠKODA v roce 2014 v Číně rostla dvakrát rychleji než celkový trh. Rok 2015 je ve znamení dalšího růstu: Do konce března zvýšila ŠKODA své prodeje v Číně o 15,6 procenta. Při svých aktivitách automobilka spoléhá na těsnou spolupráci s Volkswagen Group China a s lokálním partnerem Shanghai Volkswagen.
Růstová strategie - ŠKODA dále zvyšuje tempo
Prostřednictvím největší modelové ofenzívy ve 120leté historii podniku chce ŠKODA dále růst. Cíl příštích let: dodávat minimálně 1,5 milionu vozů zákazníkům ročně.
Jak dobře si ŠKODA na trzích vede, ukazují rekordní prodeje roku 2014. V uplynulém roce prodala ŠKODA na celém světě poprvé více než 1 milion vozů v průběhu jednoho kalendářního roku. Počty dodávek zákazníkům vzrostly o 12,7 procenta na 1.037.200 vozů (2013: 920.800 vozů). V Číně si automobilka polepšila o 24 procent, v západní Evropě o 11,8 procent a ve střední Evropě o 18,5 procent. Celosvětový tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 1,4 procenta (2013: 1,3 procenta).
V roce 2015 ŠKODA na tento růst plynule navázala. V prvním čtvrtletí dodala ŠKODA svým zákazníkům na celém světě 265.100 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 7,2 procent a nejlepší čtvrtletní výsledek v historii podniku.
ŠKODA na Shanghai Auto Show 2015:
› Stánek značky ŠKODA: National Exhibition and Convention Center (Shanghai), hala 5.1
› Plocha stánku značky ŠKODA: 1.634 m2
› Tisková konference značky ŠKODA: 20.04.2015, 10:30 hod.
› Počet vystavených vozů značky ŠKODA při tiskovém dni (20.04.): 12 vozů (5x nová Fabia, 1x nový Superb, 1x Yeti Outdoor, 1x Octavia, 1x Octavia Combi, 1x Rapid, 1x Rapid Spaceback, 1x Fabia R 5
› Počet vystavených vozů značky ŠKODA ve dnech pro veřejnost (22. - 29.04.): 17 vozů (6x nová Fabia, 1x nový Superb, 1x Yeti Outdoor, 1x Yeti, 2x Octavia, 1x Octavia Combi, 2x Rapid, 2x Rapid Spaceback, 1x Fabia R5
› Tiskové dny: 20.04. – 21.04.2015
› Dny pro veřejnost: 22.04. – 29.04.2015
Tato stránka používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. POKUD S TÍM NESOUHLASÍTE TENTO WEB NEPOUŽÍVEJTE! Další informace