Nová Škoda Superb - bezpečnost

Skoda Superb
- ŠKODA Superb s nejvyšším hodnocením v podobě pěti hvězdiček z nárazových testů Euro NCAP
- Vlajková loď značky ŠKODA nabízí aktivní a pasivní bezpečnost na vysoké  úrovni
- Až devět airbagů; ESC s ABS a brzdovým asistentem jsou pro země EU součástí standardní výbavy
- Adaptivní bi-xenonové světlomety nyní s LED světly pro denní svícení
- Moderní podvozek zajišťuje stabilní jízdní vlastnosti
 
Pokud jde o bezpečnost, potvrzuje ŠKODA
Superb svou roli vrcholného modelu značky. Za ochranu posádky získal Superb
již v roce 2009 nejlepší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček v nárazových
testech Euro NCAP. Aktivní bezpečnost zvyšují nejen prvky jako ESC, ABS
a brzdový asistent, ale také inovativní systémy jako AFS a Driver Activity
Assistant. V případě nehody se cestující mohou spolehnout na tuhou konstrukci
karoserie s použitím vysokopevnostních ocelí nebo na až devět airbagů. Díky
vyváženému odladění podvozku má ŠKODA Superb stabilní jízdní vlastnosti.
 
Pokud jde o aktivní bezpečnost, na vůz Superb se mohou cestující spolehnout.
V rozsáhlém bezpečnostním paketu vlajkové lodi značky ŠKODA jsou nejen moderní
asistenční systémy, ale také inovativní světelná technika.
 
Součástí standardní výbavy pro země EU je elektronická kontrola stability (ESC), jejíž
integrální součástí jsou také Driver Steering Recommendation (DSR), protiblokovací
systém (ABS), regulace brzdného momentu motoru (MSR), regulace prokluzu (ASR),
elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS) a hydraulický brzdový asistent (HBA)
 
Elektronická kontrola stability ESC rozpozná kritickou situaci, kdy hrozí nebezpečí
smyku, a cíleně předchází jeho vzniku. Prostřednictvím množství senzorů získává systém
informace o chování vozu a jeho řiditelnosti. Řídicí jednotka ze signálů vypočítá
požadovaný směr jízdy a optimální chování vozu pro zamezení nestability.
 
Hydraulický brzdový asistent HBA pomáhá podstatně zkrátit brzdnou dráhu
při nouzovém brzdění. Na základě intenzity, s níž řidič sešlápne brzdový pedál, systém
rozpozná, zda jde o krizové brzdění, a případně automaticky zvýší tlak v brzdné soustavě
až na hodnotu, při které začíná zasahovat ABS. Tento stav trvá, dokud řidič stojí
na brzdovém pedálu. Pokud poklesne síla, kterou řidič vyvíjí na brzdový pedál, sníží
systém tlak v brzdovém systému zase na hodnotu odpovídající poloze pedálu.
 
Protiblokovací systém ABS zabraňuje zablokování kol při brzdění a zachovává
řiditelnost vozu. Regulace brzdného momentu motoru MSR pak omezuje zablokování
kol poháněné nápravy, ke kterému může dojít v důsledku brzdného účinku motoru na hladké vozovce.
 
Regulace prokluzu ASR umožní rozjezd a akceleraci na povrchu
se sníženou adhezí bez protočení kol.
 
Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS zajišťuje rovnoměrný a pohodlný rozjezd v případě, že každé poháněné kolo je
na povrchu s jinou adhezí (např. asfalt vs. led).
 
Před hrozící únavou řidiče varuje ŠKODA Superb prostřednictvím volitelné funkce Driver
Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). Systém analyzuje chování řidiče
při řízení a rozpozná odchylky od normálního chování, které signalizují únavu a pokles
pozornosti. Asistent pak doporučí přerušení jízdy optickým varováním na displeji
palubního počítače "Zjištěna únava. Přestávku prosím."
 
Asistent rozjezdu do kopce se aktivuje při rozjezdu do stoupání vyššího než pět
procent. Pokud řidič po zastavení ve stoupání povolí pedál brzdy, udržuje systém po další
dvě až tři vteřiny tlak v brzdové soustavě. V závislosti na rostoucí síle, působící na hnaná
kola, se tlak zase snižuje. Systém tak umožní pohodlný rozjezd do stoupání i bez použití
ruční brzdy.
 
Superb má navíc také kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách TPM. Systém
informuje řidiče za jízdy o případném poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách.
 
Optimální osvětlení v každé situaci
 
Viditelnost vozidla hraje důležitou roli pro bezpečnost silničního provozu. „Vidět a být
viděn" - o to se u modelu Superb stará především takzvaný Adaptive Frontlight
System, zkráceně AFS. Vůbec poprvé jsou tyto adaptivní bi-xenonové světlomety
pro Superb k dispozici také s LED světly pro denní svícení. To ještě více zlepšuje
viditelnost vozu.
 
AFS zajišťuje optimální osvětlení vozovky a jejího okolí v závislosti na jízdních
a povětrnostních podmínkách. Tento systém dokáže nejen dynamicky měnit tvar
světelného kužele, ale také natáčet světlomety do zatáček, resp. přisvětlovat je pomocí
tzv. Corner funkce (integrované do mlhových světel). Inteligentní souhra těchto funkcí
podstatně zlepšuje viditelnost za tmy. Řidič tak může včas rozpoznat překážky
a reagovat na ně.
 
AFS pracuje ve třech režimech: silnice, město a dálnice. Režim pro silnice je aktivní
při rychlostech od 0 do 15 km/h a od 50 do 90 km/h. Nejvíce připomíná normální
tlumená světla. Pravý a levý modul světlometů se nachází v základní pozici. V režimu
město (při rychlostech od 15 do 50 km/h) je světelný kužel světlometů širší a kratší
než v režimu silnice. To je ideální právě při pomalejší jízdě, kdy je důležitější optimální
osvětlení chodníků a křižovatek než dlouhý dosah světlometů. Při rychlé jízdě po dálnici
se naproti tomu vyžaduje dlouhý dosah a osvětlení levého jízdního pruhu. V tomto
režimu se levý modul světlometů vyklopí oproti základní pozici více vzhůru a doleva, zatímco pravý se jen lehce přizvedne. Režim pro jízdu po dálnici se aktivuje při 90 km/h,
maximální účinnosti je dosaženo od rychlosti 120 km/h.
 
Zlepšení viditelnosti při pohledu zezadu zajistí nově konstruovaná sériová koncová
světla s LED technikou. Grafika ve tvaru písmene C, typická pro vozy značky ŠKODA,
je u modelu Superb nyní ještě efektnější a zřetelnější. Poprvé tvoří tento jasný
identifikační znak modelu Superb hned tři proužky diod. Za tmy je Superb navíc ještě
lépe identifikovatelný díky dvěma podlouhlým odrazkám na pravé a levé straně zadního
nárazníku.
 
Posádku chrání až devět airbagů
 
V případě kolize je posádka chráněna až devíti airbagy, mezi nimi také kolenním
airbagem pro řidiče a bočními airbagy vzadu. Airbag spolujezdce je vypínatelný
pro případ, že je na předním sedadle proti směru jízdy umístěna dětská sedačka.
 
Zádržný systém modelu Superb obsahuje pět tříbodových bezpečnostních pásů,
vpředu výškově nastavitelných a se signalizací nezapnutých pásů. Samozřejmostí je také
pět výškově nastavitelných hlavových opěrek. Pro bezpečnou přepravu malých dětí
jsou připraveny úchyty Isofix na zadních sedadlech v kombinaci s kotevními body
TopTether.
 
Pevná struktura karoserie s použitím vysokopevnostních ocelí
 
Vysokou míru pasivní bezpečnosti zajišťuje pevná struktura karoserie modelu ŠKODA
Superb. Pro její výrobu je použito množství vysokopevnostních ocelí, které našly
uplatnění zejména v oblasti prostoru pro cestující. Příď a záď vozu jsou konstruovány tak,
aby absorbovaly maximum z energie nárazu. Speciální zavěšení pohonného řetězce brání
tomu, aby motor a převodovka při kolizi pronikly do kabiny. Také sloupek řízení je
konstruován tak, aby se v případě nárazu nepohyboval směrem k řidiči.
 
Velký důraz je u modelu Superb kladen na ochranu chodců. Speciální pěnové výplně
v náraznících snižují nebezpečí zranění nohou. Pokud chodec v případě kolize narazí
na kapotu motoru, ta absorbuje většinu energie nárazu.
 
 
Škoda Superb
Tags: 

Autodoplňky ŠKODA

© 2014 - 2015 Copyright


Tato stránka používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. POKUD S TÍM NESOUHLASÍTE TENTO WEB NEPOUŽÍVEJTE! Další informace